Nasze Przedszkole:
Dba o właściwą organizację procesu wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczego. Realizowane programy wychowania przedszkolnego uwzględniają podstawę programową. Korzystamy ponadto z następujących programów autorskich:
Dba o właściwą organizację procesu wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczego. Realizowane programy wychowania przedszkolnego uwzględniają podstawę programową. Korzystamy ponadto z następujących programów autorskich:
- Program Adaptacyjny „ Jestem ukochanym Dzieckiem Boga”;
- Program Wychowawczo-Profilaktyczny Katolickiego Zespołu Edukacyjnego – Przedszkola nr 1 Sióstr Rodziny Maryi – promowanie wychowania religijnego zmierzającego do osiągnięcia wszechstronnego rozwoju dziecka oraz jego dojrzałej wiary; promowanie zdrowego stylu życia poprzez rozwijanie nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo oraz rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi.
- Program zajęć „Kreatywny przedszkolak – zabawy darami F. Froebla”;
- Program zajęć umuzykalniających.
- aktywne słuchanie muzyki według Carla Orffa i Batti Strauss,
- elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, Zielińskiej,
- metody aktywizujące – metoda F. Froebla, metoda projektu, pedagogika zabawy KLANZA;
- Prowadzimy systematyczną obserwację mającą na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka;
- Diagnozujemy dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych;
- Informujemy na bieżąco rodziców o postępach dziecka;
- Uzgadniamy wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pomocy udzielanej dziecku;
- realizację własnych programów, poszerzających kompetencje i umiejętności wychowanków,
- dwujęzyczność – codzienne zajęcia dydaktyczne z języka angielskiego, oraz obecność nauczyciela anglisty i komunikacja w j. angielskim podczas ogólnych zajęć dzieci.
- szeroki wachlarz zajęć dodatkowych w ramach realizacji podstawy programowej: gimnastyka ogólnorozwojowa, grupowe zajęcia logopedyczne, katecheza, umuzykalnienie,
- bogaty kalendarz imprez, uroczystości, przedstawień teatralnych,
- udział w licznych konkursach – osiąganie przez naszych wychowanków wielu sukcesów,
- bezpłatne zajęcia dodatkowe po południu: zumba, arteterapia, sensoplastyka, dodatkowy jęz. angielski, koło taneczne, koło matematyczne, koło przyrodnicze, gry i zabawy rekreacyjne, aktywne słuchanie muzyki,
- posiadającą wysokie kompetencje zawodowe i nienaganną postawę etyczną;
- aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczącą w życiu przedszkola;
- identyfikują się ze specyfiką placówki;
- są otwarci, życzliwi i wrażliwi;
- comiesięczne Msze św. dla przedszkolaków i ich rodzin,
- nawiedzanie Najświętszego Sakramentu w kaplicy zakonnej,
- przybliżanie dzieciom postaci świętych i błogosławionych,
- Międzyprzedszkolny Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej,
- Święto Niepodległości,
- Dzień św. Mikołaja,
- Wigilia przedszkolna,
- Jasełka,
- Adoracja Pana Jezusa w żłóbku,
- „Kolęda w przedszkolu” – noworoczna wizyta duszpasterska,
- życzenia dla pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej (Boże Narodzenie, Wielkanoc),
- Rodzinne Kolędowanie „Kolędujmy Małemu”,
- Dzień Babci i Dziadka,
- Bal karnawałowy,
- Dzień Życia Konsekrowanego,
- Uroczysty apel i obiad wielkanocny,
- Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski, Konstytucja 3 maja
- Dzień Rodziny,
- Dzień Dziecka – Dzień Sportu.
- Formacja religijna dzieci, rodziców i nauczycieli: comiesięczne Msze św., prenumerata prasy katolickiej, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego, gazetki o treści religijnej, możliwość składania intencji z prośbą o łaski za wstawiennictwem św. Zygmunta Felińskiego, zachęcanie do modlitwy w intencjach polecanych przez Kościół, „Noc Nikodema” – comiesięczna adoracja Najświętszego Sakramentu, rekolekcje dla rodzin;
- Współpraca wychowawcza: spotkania indywidualne i grupowe, comiesięczne dyżury nauczycieli, pisemne informacje (wyniki diagnozy dotyczące dojrzałości szkolnej, tablice informacyjne), zajęcia otwarte, pedagogizacja (warsztaty, prelekcje, szkolenia), prezentacja osiągnięć dzieci (dyplomy, prace plastyczne, akademie, konkursy, uroczystości);
- Integracja rodziców: udział w uroczystościach przedszkolnych, przygotowanie inscenizacji dla dzieci, Dzień Rodziny, pikniki integracyjne poszczególnych grup;
- Włączenie rodziców i innych członków rodziny dziecka do podejmowania działań na rzecz przedszkola: udział w kampanii społecznej ,,Cała Polska czyta dzieciom”; włączanie się w akcje charytatywno – religijne i ekologiczne promowane przez przedszkole, udział w konkursach na terenie przedszkola /jako członkowie jury/, pomoc w przygotowaniu dzieci do konkursów, uroczystości, przybliżanie przez rodziców wykonywanych przez nich zawodów, włączanie się w kiermasze świąteczne.
- placówki oświatowe: przedszkola i szkoły z terenu miasta i gminy;
- instytucje kościelne – parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Saletyńskiej na Piaskach;
- organizacje i instytucje działające na terenie miasta i okolic: Dom Pomocy Społecznej, Komenda Powiatowa Policji, Państwowa Straż Pożarna, Miejska Biblioteka Publiczna – Filia nr 16, Muzeum Historyczno-Archeologiczne w Częstocicach, Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki”, Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości, kino ,,Etiuda”, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna, Poczta Polska, Przychodnia „Zdrowie”, Apteka „Na Piaskach”, Radio „Ostrowiec”, salon fotograficzny „IDEAL”, Remondis, Filharmonia Świętokrzyska.
- obszerne, widne, bezpieczne, funkcjonalne i estetyczne sale przedszkolne;
- meble i sprzęty posiadające atesty i certyfikaty;
- bogato wyposażone kąciki zabaw, liczne pomoce i środki dydaktyczne umożliwiające realizację zadań statutowych oraz rozwijające zainteresowania dzieci;
- tablice interaktywne, wykorzystywanie narzędzi TIK;
- duży teren zielony z wydzielonym i ogrodzonym placem zabaw wyposażonym w piaskownicę i atrakcyjne urządzenia rekreacyjne.
- utrzymujemy dobre relacje z rodzinami dzieci;
- pracownicy odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej;
- personel swoją postawą świadczy o wartościach chrześcijańskich.
- Kocha Boga, ma świadomość, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem.
- Wyraża wiedzę, umiejętności, emocje w działaniach twórczych.
- Ma poczucie własnej wartości, wiary we własne siły, możliwości i umiejętności.
- Potrafi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności w praktyce człowieka wierzącego m.in. poprzez aktywny udział we Mszy św., codzienną modlitwę, stosowanie pozdrowienia chrześcijańskiego.
- Dostrzega dobro, prawdę i piękno w postępowaniu swoim i innych.
- Rozumie i przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie.
- Dostrzega i rozumie potrzeby innych – szanuje ich odrębność.
- Potrafi cieszyć się z własnych sukcesów i docenia sukcesy innych.
- Umie z godnością przyjmować porażki.
- Potrafi kulturalnie zwracać się do innych i używa zwrotów grzecznościowych.
- Potrafi nazywać, wyrażać i kontrolować swoje emocje oraz rozumie emocje i uczucia innych ludzi.
- Zauważa sytuacje zagrażające bezpieczeństwu własnemu i innych; potrafi unikać zagrożeń.
- Szanuje pracę swoją i innych oraz rozumie jej wartość.
- Okazuje szacunek i wdzięczność wobec rodziców.
- Ma poczucie przynależności narodowej i regionalnej, szanuje swoją Ojczyznę oraz zna jej historię, kulturę i tradycję.
- Rozumie polecenia i proste komunikaty w językiem angielskim oraz podejmuje próby komunikacji w tym języku.
- Zna dary F. Froebla oraz umiejętnie i kreatywnie je wykorzystuje do wzbogacania wiedzy o otaczającym świecie.
- Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole.